STRAND+HVASS i kolekcja EDGE


EDGE krzesła strunowe i stół CORE Lavagrey 210x100

EDGE krzesła strunowe i stół CORE

Powstanie kolekcji EDGE zawdzięczamy parze doskonałych designerów STRAND+HVASS, projektantów, którzy już kilka razy zaskakiwali mnie swoimi projektami. Standard – widzę nowy projekt i zastanawiam się – dla kogo zaprojektowano te meble? Podchodzę sceptycznie, z rezerwą … po czym zaskakuje mnie sukces sprzedażowy kolekcji (np. meble BREEZE).

EDGE Cane-line nowoczesne krzesło na taras. Design by STRAND+HVASS

EDGE Cane-line nowoczesne krzesło na taras. Design by STRAND+HVASS

W wypadku kolekcji EDGE było inaczej. Podzieliłem ją na dwie części: krzesła i stoły. Krzesłami się zachwyciłem🙂 Myślę, że duży wpływ na entuzjastyczny odbiór miała technika ich wykonania, gdyż uwielbiam krzesła strunowe, zwłaszcza wyplatane z nowoczesnych materiałów (Cane-line ROPE). Inaczej było ze stołami.

EDGE stół ogrodowy. Design by STRAND+HVASS

EDGE stół ogrodowy. Design by STRAND+HVASS

Pierwszy kontakt z tymi stołami miałem, chyba na targach w Kolonii (?). Blaty z laminatu HPL? Fatalne skojarzenia z dawnymi czasami, gdy meble drewniane na naszym, krajowym rynku były niedostępne … nie doceniłem tych stołów. Dopiero wizyta w Danii i spotkanie z projektantami podczas targów wewnętrznych Funen Design Days otworzyły mi oczy na projekt, który wyprzedził konkurencję. Dzisiaj nowoczesne blaty, które powstają z materiałów używanych w przemyśle lotniczym ma każda szanująca się firma oferująca EKSKLUZYWNE meble plenerowe.

EDGE stół z blatem HPL. Design by STRAND+HVASS

EDGE stół z blatem HPL. Design by STRAND+HVASS

Stoły EDGE można zestawiać z zupełnie innymi krzesłami, tak jak i krzesła strunowe ze stołami, które mają nowoczesną formę (na pierwszym zdjęciu pokazuję krzesła EDGE ze stołem CORE).

EDGE stół ogrodowy i krzesła DIAMOND

EDGE stół ogrodowy i krzesła DIAMOND

Stół na 12 osób? Na powyższym zdjęciu widać idealny zestaw mebli Cane-line: stół EDGE i fotele DIAMOND (Design by Foersom & Hiort-Lorenzen). Tak! Do stołów EDGE przekonałem się i oceniam je bardzo wysoko, tak jak i krzesła z tej kolekcji. Inne projekty pary STRAND+HVASS już za chwilę🙂 …

… a miłośników duńskiego designu zapraszam oczywiście do Willow House.

Skomentuj

