Meble rattanowe, czyli powrót do natury.


Meble rattanowe Sika-Design

Meble rattanowe Sika-Design

Obiecałem, że  w tym tygodniu MEBLE RATTANOWE będą tematem moich wpisów. Robię to z wielką przyjemnością, ale zastrzegam, że mogę być subiektywny, gdyż meble z rattanu zawsze mnie fascynowały i to nie ma znaczenia czy są to meble gięte czy też wyplatane.

Meble rattanowe ORIGINALS Sika-Design

Meble rattanowe ORIGINALS Sika-Design

Moje nastawianie do mebli z rattanu nie zmienia się od dawna, a czytelnicy dziennika mogą prześledzić moje wpisy sprzed kilku lat i w końcu odpowiedzieć na moje pytanie „Meble rattanowe są passé. Czy aby naprawdę?

Meble rattanowe ORIGINALS Sika-Design

Meble rattanowe ORIGINALS Sika-Design

Po okresie fascynacji syntetycznymi plecionkami powoli zwiększa się zainteresowanie meblami z surowców naturalnych a ja wierzę, że z czasem będzie wracać zapotrzebowanie na meble z rattanu. Fakt, że wiele firm wycofało ze swoich kolekcji meble rattanowe (ku mojemu rozczarowaniu), gdyż nie przynosiły zaplanowanych zysków, a zadowalały jedynie nielicznych miłośników natury i dobrego designu.

Meble rattanowe ORIGINALS Sika-Design

Meble rattanowe ORIGINALS Sika-Design

Z drugiej strony nie dziwię się, gdyż w pewnym momencie niektórzy sprzedawcy uczestniczący w nieustannej pogoni za najniższą ceną, doprowadzili do deprecjacji mebli rattanowych, zastępując dobre surowce pospolitymi gatunkami, wmawiając swoim klientom, że to jest szczyt dobrego gustu a kolorowe, wzorzyste poduchy wypchane watą lub gąbką sprawią, że ich werandy lub oranżerie zyskają szyku. „Biedni” klienci marketów uwierzyli w to i … spowodowali, że wiele doskonałych manufaktur musiało ogłosić upadłość, dlatego podziwiam firmy, które z konsekwencją od lat propagują dobrą robotę i dobre surowce.

Meble rattanowe ORIGINALS Sika-Design

Meble rattanowe ORIGINALS Sika-Design

Od dawna wybieram najciekawsze meble rattanowe do Willow House i ciągle mam nadzieję, że liczba świadomych konsumentów wzrośnie a meble, które wyselekcjonowałem trafią do salonów, kuchni i ogrodów zimowych. W przyszłym tygodniu będę prezentować meble z kolekcji ORIGINALS firmy Sika-Design, która od kilkudziesięciu lat specjalizuje się w produkcji mebli wyplatanych i meble rattanowe firmy Cane-line z linii NORDIC DESIGN. Niestety zabraknie informacji o pięknych meblach z pitritu firmy Lambert, która zrezygnowała z tej kolekcji – szkoda. Na osłodę pojawi się ciągle rozbudowywana kolekcja ICONS.

Skomentuj

