The Devil’s in the Details


Galeria Willow House

Galeria Willow House

O kupowaniu mebli …

Co dla nas jest najważniejsze, gdy kupujemy meble do domu lub do ogrodu? Czy zwracamy uwagę na szczegóły, detale i drobiazgi?   Czy zwracamy uwagę na markę, nazwisko projektanta? Czy mamy wiedzę o prawach do sprzedawanego wzoru? Czy radzimy się architekta lub projektanta wnętrz? itd. itd. takie pytania mogę mnożyć, a z różnych badań konsumenckich jednoznacznie wynika, że dla polskiego konsumenta liczą się:

1 niska cena

2 wielofunkcyjność (co by to nie znaczyło)

3 łatwość montażu (czyli „zrób to sam”)

4 korzystne raty

5 moda, czyli  eksponaty znane z telewizji

… jednym słowem, meble z dobrze znanych „sieciówek”, które w naszych, polskich warunkach są postrzegane jako modne, praktyczne i funkcjonalne. W zmianie tych tendencji nie pomogą nawet redaktorzy najlepszych magazynów wnętrzarskich, bo nikt ich nie czyta, a w internecie dobre artykuły przysłaniają reklamy mebli z …. „sieciówek” i w efekcie stereotypy zostają utrwalone. Podsumowując … najlepsze meble to te, które wystąpiły w popularnym serialu, są kupione na raty 0%, można je samodzielnie skręcić i są uniwersalne. Oczywiście muszą zmieścić się na niewielkiej powierzchni.

Ułatwione zadanie mają architekci wnętrz, którzy pracując bezpośrednio z klientem mogą go przekonać do nowoczesnych, nowatorskich rozwiązań, chyba, że niski budżet zmusi ich do sięgnięcia po repliki lub meble „inspirowane”, czyli wystąpią w roli pasera, który zaspokoi popyt.

Wracam jednak do szczegółów. Osobiście zachwycam się meblami marek, które dbają właśnie o detale: dobór materiałów, kolorów, form, kształtów. Marek, które tworzą kolekcje na lata, a nie na jeden sezon. Marek, które pracują z wybitnymi projektantami, a nie z katalogami konkurencji. Marek, które cenią społeczną odpowiedzialność biznesu i szanują środowisko naturalne. Oczywiście takie meble sprzedajemy w Willow House, czy z powodzeniem? … są w naszym kraju świadomi konsumenci, którzy kierują się podobnymi kryteriami jak ja. Konsumenci, którzy cenią detale, szczegóły i drobiazgi decydujące o jakości i funkcjonalności mebla.

One Response to The Devil’s in the Details

  1. Ludzie chcą mieć modne meble, żeby inni widzieli, że ich stać, ale jak ktoś posiada coś unikatowego, czego nie znajdzie się w katalogu, pojawia się mała zazdrość. Ja również stawiam na oryginalność, a nie na masową produkcję.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: