Flechtatelier Schütz tradycja i nowoczesność


Niedawno, do artykułu „Czy jestem Trendwatcherem?” jako ilustracji, użyłem zdjęcia nowoczesnych mebli z kolekcji outspline znanego Flechtatelier Schütz.

Nowoczesne, designerskie meble outspline. Design Antoine Fritsch i Vivien Durisotti.

Opublikowałem zdjęcie … zainteresowanie moich znajomych architektów i projektantów wnętrz przerodziłą się w lawinę e-maili z pytaniami dotyczącymi tej kolekcji. Dlatego postanowiłem szerzej przedstawić rodzinę spline by Schütz. Meble, które zaprojektowali Antoine Fritsch i Vivien Durisotti.

Flechtatelier Schütz Relaxer SI-01

Właściwie dzisiejszy wpis powinienem zacząć od prezentacji KOSMICZNEGO fotela/leżaka Relaxer SI-01 wyróżnionego nagrodą reddot design award winner 2011. Gdy zobaczyłem ten mebel na ubiegłorocznych targach SPOGA … „wymiękłem” i zrozumiałem jak niesamowitą metamorfozę przeszła firma Schütz, którą znam z produkcji najlepszych jakościowo mebli z rattanu na świecie. Produkcja mebli z rattanu jest niemiecka, ulokowana w bawarskim Lichtenfels. Produkcja jest, ale moda na meble z rattanu skończyła się. Meble podobne do produkowanych w atelier można dostać w każdym markecie za cenę surowca użytego do produkcji mebli przez firmę Schütz. Klenci są wniebowzięci. Nareszcie dostali erzac, który ich zadawala, a poduchy w kolorowe kwiaty doskonale maskują wszelkie mankamentry marketowych mebli. Firma musiała szukać innych rozwiązań. Efektem poszukiwań są nowe wzory, które zachwycają. Sukces Relaxera spowodował rozwinięcie kolekcji o następne wzory.

Flechtatelier Schütz Chair SI-02 Stool SI-03

Krzesło obrotowe Lounge SI-02 z podnóżkiem SI-03, to naturalna konsekwencja Relaxera. Bardzo wygodne, ergonomiczne zestawienie.

Do stołu SI-05 zaprojektowano krzesła SI-04 – prawdziwe futurystyczne zestawienie. Do nowoczesnych wnętrz. Dla inwestorów, którzy cenią wygodę i nie boją się nowatorskich rozwiązań.

Flechtatelier Schütz Relaxer SI-06

Ukoronowaniem kolekcji jest Relaxer SI-06🙂 Miałem przyjemność wylegiwać się na tym wygodnym meblu. A teraz nie pytajcie o to, z czego jest to zrobione. Lepiej zapytajcie o cenę (jeśli macie odwagę :-) ) oczywiście odpowiem na e-maile.

Skomentuj

