Karim Rashid – Design zmienia świat


– Karim Rashid, Egipcjanin dorastający w Wielkiej Brytanii, na stałe mieszkający w Nowym Jorku (piszę o jego pochodzeniu bo ma to duży wpływ na jego twórczość) jest specjalistą od plastików. Kilka lat temu po zapoznaniu się z jego książką „I Want to Change the World” i jego twórczością byłem zdziwiony, że takie firmy jak Tommy Hilfiger, Issey Miyake dają mu poważne zlecenia, a po jego słynnej wypowiedzi – ”Marzę o czasach, gdy ludzie w 50% będą się składali z syntetyków” pukałem się w głowę. Oczywiście, wtedy liczyły się dla mnie jedynie surowce naturalne – rattan, abaka, wiklina, hiacynt wodny, Lloyd Loom, drewno, prawdziwa skóra. Z przymrużeniem oka patrzyłem na takie nowinki ja Saleen czy też Batylina produkowana przez Ferrari. Nie wiedziałem, że światem mebli wyplatanych zawładną syntetyki, którymi się obecnie zachwycam. Gdy do Willow House dumnie wkroczyły meble wyplatane z Hularo, Viro, Raucordu i innych polipropylenów, nastąpiła u mnie rewizja spojrzenia na twórczość Karima, że może warto go wysłuchać. Skwapliwie wykorzystałem tę myśl i w październiku 2008 roku w ramach Domoteka Design Night wziąłem udział w spotkaniu z Karimem Rashidem, który przygotował specjalny program uświetniony występem grupy tanecznej Art Color Ballet (Karim Rashid jest członkiem tej grupy) – występ był świetny – wystawa prac już mniej mi przypadła do gustu – niektóre prace były słabe, wszędzie jednak królował plastik. Zdałem sobie wtedy sprawę z jednego, że taki sukces jaki odniósł ten designer można odnieść jedynie w Nowym Jorku, a później wszystko się swobodnie toczy. Wszystkich zainteresowanych twórczością tego designera namawiam na wyjazd do Poznania na drugą edycję Arena Design, która odbędzie się w dniach 27-30 maja. Karim Rashid specjalnie na to wydarzenie przygotował wystąpienie – „Design zmienia świat”. Ja na spotkanie pojadę licząc, że będzie występ … baletu.

Karim Rashid (zdjęcie z oficjalnej strony http://www.karimrashid.com)

2 thoughts on “Karim Rashid – Design zmienia świat

Add yours

  1. Panem tak, ale królami są designerzy pracujący dla tej firmy i specjaliści od PR, o czym świadczy 9 Złotych Kompasów przyznanych przez Associazione per il Design Industriale, a album kARTell, w którym przedstawiono 150 przedmiotów widzianych oczami najsłynniejszych fotografów, współczesnych artystów i pisarzy, który powstał przy współpracy z dyrektor włoskiej edycji Vogue – Sozzani, to mistrzostwo własnej promocji. Fakt, faktem niektóre przedmioty firmy Kartell naprawdę mnie intrygują, ale niestety nie zachwycają. No, może lampa „Bourgie”.

Skomentuj

Blog na WordPress.com.

Up ↑

