Polskie Meble 2010


Od 16 do 19 lutego w Poznaniu odbyła się 29 edycja targów Polskie Meble.

Kropka!

Jeszcze raz…

Polska pod względem eksportu MEBLI jest trzecią potęgą w Europie. Dlatego trochę więcej (po raz kolejny) się spodziewałem po poznańskich targach. Niestety MTP po raz kolejny nie były w stanie wypracować marki „Polskie Meble”. Marki gwarantującej wysoką jakość, dobrą cenę, nowoczesne rozwiązania technologiczne oraz dobry design.  Poznań, który miał szansę zarabiać krocie na imprezach targowych, dziś ściga się o palmę pierwszeństwa z Ostródą (branżyści wiedzą dlaczego). Od czterech lat nie jestem związany z tą imprezą targową jako wystawca. Pojawiam się tam tylko i wyłącznie jako „wizytator” śledzący z dużą uwagą wszystko co dotyczy mebli. W tym roku zwiedzanie zajęło mi – 50 minut. Poprawiłem swój wynik z ubiegłego roku o przeszło godzinę. Jednak w 2009dużo czasu zajęły  mi rozmowy z firmą Hartmann, które zaowocowały nawiązaniem stałej współpracy z tą doskonałą niemiecką marką, która część produkcji ma ulokowaną w… a jakże – Polsce.

Targi Polskie Meble:  120 wystawców. Wielu jedynie z przyzwyczajenia lub aby, po raz kolejny, dołączyć do swojej kolekcji medal z targów. Zwiedzając dostałem w pewnym momencie gwałtownej czkawki – rewelacyjne stoisko, visual merchandising perfekcyjny, prezentowane meble ciekawe – czyje stoisko? Black Red White – sprzedawcy najtańszych mebli w Polsce. Patrząc na ekspozycję BRW przypomniały mi się czasy, gdy czołowi polscy producenci  mebli prześcigali się przygotowywaniu swoich stoisk i specjalnych kolekcji… Wspominając dawne czasy nagle wszedłem na stoisko, bliżej nieznanego, polskiego producenta, który dumnie prezentował takie krzesła:

Rolf Benz krzesło 7800

Rolf Benz krzesło 7800

Rolf Benz krzesło 7800

Rolf Benz krzesło 7800

Problem polega na tym, że to są krzesła żywcem wzięte z kolekcji firmy Rolf Benz (zdjęcia oryginałów prezentuję dzięki firmie Asymetria, która reprezentuje firmę Rolf Benz w Polsce).

Cóż, przyznaję specjalną nagrodę Plagiatus (na wzór przyznawanego na targach we Frankfurcie Plagiariusa) firmie, która zaprezentowała ten model. Podsumowując. Od 16 do 19 lutego w Poznaniu odbyła się 29 edycja targów Polskie Meble. KONIEC! KROPKA! Spuśćmy na to zasłonę milczenia. Może w przyszłym roku będzie lepiej. W co wątpię…

Grzegorz Maląg

PS. Dla miłośników pięknych mebli – pamiętajcie – kupując krzesło model  7800, poza salonami reprezentującymi firmę Rolf Benz, skuszeni niską ceną – kupujecie meble od złodziei, a portale internetowe, które umożliwiają sprzedaż tych mebli na aukcjach są zwykłymi paserami.

4 Responses to Polskie Meble 2010

  1. Baltazar pisze:

    Smutne. Wybierałem się na targi, ale to i daleko, i lista wystawców nie skusiła. Panie Grzegorzu, myślę, że nie będzie złym rozwiązaniem ujawnienie nazwy firmy, która otrzymała nagrodę Plagiatusa. Czyśćmy rynek, jeżeli mamy możliwość.

  2. Grzegorz Maląg pisze:

    Niestety nie mam dokumentacji fotograficznej, a podanie nazwy firmy bez takowej, to tylko pomówienie, a nie chcę zachowywać się jak wytrawny polityk.

  3. Sandy pisze:

    Byłam na tych targach, i ogromnie się zawiodłam, tym bardziej że nie jestem z Poznania i jednak była to „wycieczka” dla mnie.
    Jeżeli chodzi o plagiat 7800, to firma ma zwiedzających targi za nierozgarniętych – chyba liczyli że nikt nie rozpozna dziecka firmy Rolf Benz??

  4. Wicker pisze:

    Co roku z wielką przyjemnością w maju jeździłem do Poznania na targi meblowe. W tym roku, w lutym niestety nie miałem możliwości bo targi zamkniętyo dla zwykłych „oglądaczy”, zaproszono tylko branżystów. Ile kasy stracił Poznań?

Skomentuj

