Ambiente 2010


Kilka dni analizowałem to co zobaczyłem na ostatnich targach AMBIENTE we Frankfurcie i poza nową halą nr 11, imponującą, nowoczesną, olbrzymią, o wspaniałej architekturze – nie zobaczyłem nic specjalnego. Wystawcy i goście dopisali. Ci pierwsi czasami próbowali złapać mnie w sidła wizualnego merchandisingu, ale chyba dość nieudolnie, bo nie uległem ich zakusom. Niektóre firmy, które zawsze mnie zaskakiwały swoimi wspaniałymi projektami stoisk targowych i perfekcyjną prezentacją ekspozycji obniżyły poziom do tego stopnia, że niestety nie udało im  się wywrzeć na mnie wrażenia. Co pozostało? Skierowanie kroków tam, gdzie trudno znaleźć coś awangardowego i ekscytującego świeżością, tam, gdzie wiemy co zobaczymy i będziemy musieli liczyć się bardzo poważnym nadwyrężeniem budżetu. Ja udałem się na stoisko firmy Lambert do nowej hali 11.

Ambiente 2010 stoisko Lambert
Ambiente 2010 stoisko Lambert

Duże stoisko kusiło i wciągało do centralnego punktu, nad którym wisiały dwie wspaniałe lampy La Fenice, a z boku stała 2 metrowej wysokości lampa La Scala, wszystko projektu El Schmid, który w latach 1996 – 2004 był czołowym projektantem Lamberta. Poniżej zdjęcia autorstwa Matte Manduzio.

La Fenice design El Schmid (fot. Matteo Manduzio)
La Fenice design El Schmid (fot. Matteo Manduzio)
Lampa La Scala design El Schmid (fot. Matteo Manduzio)
Lampa La Scala design El Schmid (fot. Matteo Manduzio)

Uwielbiam piękne, unikatowe przedmioty. Dlatego tak lubię projekty El Schmida, który stworzył je w ubiegłym wieku dla firmy Lambert. Przypadek El Schmida jest bardzo interesujący, jego spektakularne sukcesy zaczęły się w 1992 roku, gdy spakował walizki i wyjechał do Sevilli. „Tylko odpowiednia dawka słońca pozwala tworzyć niezwykłe rzeczy” – tak mówi mój przyjaciel Bjoern, który aby osiągać równie dobre rezultaty musi wyjeżdżać zimą do ciepłych krajów na przymusowy dwutygodniowy urlop. Ja wyjechałem na 2 dni do Frankfurtu i nic… Chociaż Frankfutr w niczym nie przypomina słonecznej Hiszpanii. A La Fenice i La Scala to przedmioty, które na co dzień widzę w Willow House.

Kandelabr La Scala design El Schmid (fot. Matteo Manduzio)
Kandelabr La Scala design El Schmid (fot. Matteo Manduzio)

 

Skomentuj

Blog na WordPress.com.

Up ↑

