Krzesło – stołek z oparciem?


Język polski jest ograniczony… Jest miliard słów opisujących spożywanie alkoholu, a niewiele coś tak prozaicznego jak…  KRZESŁO. Z drugiej strony, krytyk designu nie powinien mieć z tym problemów. No dobrze. Panie i Panowie – dziś prezentuję:

Krzesło RADO

 
 
 

Krzesła RADO Accente
Krzesła RADO Accente

Rado uzmysławia najważniejsze: grację, piękny profil i wygodę. Pieści oko. Rado to niezwykła lekkość i idealnie poprowadzona linia. To moje pierwsze wrażenie, o które zadbał Martin Ballendat (a któżby inny :)). Projekt tego niemieckiego designera zachwycił mnie nie tylko formą , ale i niezwykła precyzją wykonania.

Krzesło RADO Accente
Krzesło RADO Accente

Krzesło z obydwu stron otoczone niezwykłej jakości ramą metalową,  w środku której uwypukla się w perfekcyjnej ergonomii siedzisko, zapraszając do zatrzymania się  choć na krótką chwilę . O precyzję wykonania zadbali specjaliści z firmy Accente. Oczywiście, że zaraz znajdzie się wielu naśladowców, którzy nie potrafią sami stworzyć dzieła sztuki wzorniczej. Nie dajcie  im satysfakcji. Zapraszam do Willow House. W mojej ocenie to krzesło, to nie jest zwykły stołek z oparciem, to małe dzieło sztuki.

Krzesło RADO SWING Accente
Krzesło RADO SWING Accente
Krzesło RADO SWING Accente
Krzesło RADO SWING Accente

Grzegorz Maląg

7 thoughts on “Krzesło – stołek z oparciem?

Add yours

  1. Oj nie Panie Grzegorzu, niestety. Wspominał Pan gdzieś, że na tym krześle siedzi się „superwygodnie”, nie siedziałem – nie będę kwestionował, ale wzorniczo jest ono wg mnie nieciekawe. Może jeszcze Rado jakoś da się przełknąć, ale wersja SWING z podłokietnikiem, to po prostu koszmar – połączenie maty z drewnem – ok, jak najbardziej, metalu z matą – również, ale taki miks wszystkiego raczej mi nie pasuje. Chętniej przyjąłbym coś na jasnym, bukowym stelażu, coś pod wzornictwo Skandynawów.

  2. Połączenie plecionki Lloyd Loom bez warkocza maskującego – to jest to. Dla mnie forma krzesła doskonała. Krzesło Rado widzę jednak w ekskluzywnym biurze, sali konferencyjnej, a nie w salonie.

  3. Są meble, które fantastycznie wyglądają na zdjęciu i są takie, które trzeba zobaczyć z bliska. Ileż problemów jest z dobrą prezentacja mebli skrzyniowych z litego drewna, takich jak np. rewelacyjne meble firmy Hartmann, w folderach reklamowych na stronach www i katalogach -często wyglądają słabo. Meble, które zyskują w bezpośrednim kontakcie. Wystarczy, że je dotkniemy, zobaczymy detale. Podobną sytuację mamy z krzesłem Rado – trzeba je zobaczyć z bliska. Wiem, że Pan Baltazar wybaczy projektantowi drewniane oparcia w modelu Swing, a Wicker wstawi je do nowoczesnego salonu. Oczywiście, że gdybym był właścicielem prestiżowej kancelarii prawniczej, takie krzesła miałbym w sali konferencyjnej. Jeszcze jedno – skandynawski design – uwielbiam, jest rewelacyjny i będę o nim często pisać, ale dziś doceniam Martina Ballendata, który w mojej ocenie zrobił dobrą robotę.

  4. Chętnie zobaczę krzesło Rado z bliska, no i oczywiście w różnych wybarwieniach. Jeszcze raz powtórzę, dla mnie krzesło rewelacyjne, ale ja uwielbiam meble Loyd Loom.

  5. a ja miałam to szczęście, że widziałam, dotykałam i siedziałam na wspomnianym krześle Rado swing. Wspaniała ergonomia, wygoda i piękno. Przyznaję – fotele Rado zyskują bardzo przy kontakcie bezpośrednim.

Skomentuj

Blog na WordPress.com.

Up ↑

